onsdag 21 november 2012

När höstens mörker omfamnat oss

Nu går det minsann åt mörkare tider. Man riktigt känner hur energin dras ur en och man hamnar stundvis i nåt dvaliknande tillstånd.
Men skolan rullar på ändå ,läxor ska göras ,kurser ska pluggas och uppgifter ska färdigställas.
Vi har fått 3 nya intressanta kurser att kämpa igenom. Redskapshandel, Fiskets förvaltning och i den sista kursen en utbildning till fisketillsynsman!.
Alla de här kurserna har visat sig för mig vara intressanta då man får lära sig om hur sportfiskebutiker fungerar och i fiskets förvaltning om hur man sköter om ett vatten på bästa sätt. Tillsynsman är något som jag kommer ha som "yrke" i framtiden,då vi kommer behöva just såna inom Fvof hemma.
Vi har haft turen att få en bra handledare i kursen , detta är Peter Belin som också är verksam inom Sportfiskarna.
Händer det något annars då?Förutom skolan.
Jo ..
Jag ,Jon och Jonathan tog en helhelg på Västra Örten i Deje och vertikaljiggade Gös. Vi hade även med oss Emilie ena dagen och tysken Piet andra dagen..
Vertikal jigging är en av de metoder som jag tycker är roligast.Detta beror på 2 saker.
Dels för att man får en härlig närkontakt med fisken och sen så tycker jag ju även att Gösen är en riktigt häftig rovfisk.En riktig Draculafisk .

Mer om den fisketuren går att läsa under fliken fiskeliv.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar